Wprowadzenie zupełnie nowej linii wzorniczej produktów, która nie była jedynie liftingiem a gruntowną przebudową kotłów w obszarze komfortu użytkowania, bryły produktu oraz – co w procesie analitycznym okazało się dość istotne – zmiany koloru zewnętrznego kotłów, było się jednym z impulsów do rebrandingu marki Kamen. Kolor zielony produktów marki wpisał się bardzo mocno w świadomość konsumentów i stałych klientów firmy Kamen. Decyzja o zmianie to odpowiedź na potrzeby rynku, który oczekuje produktów bezobsługowych, minimalistycznych o stonowanej kolorystyce, wpisujących się w obecne standardy wykończenia wnętrz. Dziś również mocno zmieniło się postrzeganie kotłowni w stosunku do poprzednich dekad działalności firmy Kamen.
Kolejnym powodem, dla którego podjęto decyzję o rebrandingu oraz re-pozycjonowaniu marki to wprowadzenie na rynek ekologicznych źródeł ogrzewania. Pierwszym zestawem oferowanym przez markę w tej kategorii jest powietrzna pompa ciepła. Bardzo nowoczesne wzornictwo, nowatorska ale sprawdzona technologia oraz rozbudowana sieć sprzedażowo serwisowa są czynnikiem dla sukcesu marki również w tym obszarze.
Zadane zespołu EM3 polegało na opracowaniu strategii komunikacji marki w zakresie wprowadzenia zupełnie nowych produktów ale również zachowania dotychczasowych wartości jak wysoka jakość produktów, krajowa produkcja oraz standardy obsługi posprzedażowej oraz zaprojektowanie odświeżonego systemu identyfikacji wizualnej.
Proces obejmował:
– analiza rynku w tym oferty oraz komunikacji konkurencji,
– analiza oczekiwań konsumentów oraz trendów rynkowych,
– strategia komunikacji marketingowej,
– copywriting – hasła oraz treści na potrzeby zaprojektowanych kampanii, materiałów drukowanych oraz strony internetowej,
– treści o charakterze PR oraz artykuły na potrzeby mediów branżowych,
– media plan wraz z harmonogramem,
– zupełnie nowy system identyfikacji wizualnej marki wraz z brand bookiem ,
– podstawowe akcydensy jak papeteria czy narzędzia pracy handlowców,
– serie katalogów, cenników, ulotek,
– materiały POS dla punktów dystrybucji,
– stronę internetową wraz ze sklepem on-line,
– serie banerów na potrzeby kampanii on-line,
– sesję zdjęciową.